OŘECHOVÉ KOŠÍČKY




Upřímně toto měly být takový klasický ořechy, co jsme dělali už když jsem byla malá. Jenže ... když jsem hledala formičky, nenašla jsem je :) Tak jsem vycpala dno formiček  na mini muffinky a nakonec to vypadá podle mě dobře a chutná ještě lépe. 

cca 40 ks
150 g hladké špaldové mouky
150 g hladké mouky
100 g mletých ořechů 
200 g Alsan (či jiný rostlinný tuk)
100 g moučkového cukru
1 PL kukuřičný škrob
2 PL kakaa

krém:
150 g alsan
100 g cukr
3 čl kakao
2 čl rumu

+ čokoláda na ozdobení

Postup je téměř stejný jako u předchozích receptů. Pro snadnější tvoření těsta si tuk z ledničky cca hodinu předem vyndáme a necháme při pokojové teplotě. Všechny suroviny si smícháme v míse a vypracujete v těsto, které bude držet hezky u sebe a nebude se lepit (může vám to trvat pár minut, kdyby jste měli pocit, že to moc lepí, dejte ještě trošku mouky a kdyby vám to nešlo zpracovat přidejte trošku Alsanu). Dáme do krabičky či pytlíčku a necháme v lednici ideálně přes noc uležet. 
Druhý den už můžeme rovnou natlačit těsto do košíčků a dát péct do předehřát trouby na 170 cca 15 minut, ale určitě si ho pohlídejte, ať se Vám nepřipálí.
Co vám budou košíčky stydnout, připravíme si krém, který je taky snadný, smícháme si jen všechny suroviny a vytvoříme hladký krém. Já jsem si ho pak dala do zdobícího pytlíku a košíčky naplníme. Necháme vychladit, aby krém ztuhl, alespoň na hodinu, potom můžete ještě ozdobit čokoládou.





TIP: z těsta můžete i vykrájet libovolné tvary a ozdobit čokoládou a třeba pekanovými ořechy 




2 komentáře:

  1. Ahoj Maruško, nezapomněla jsi do těsta napsat kakao? Mám ho zadělané a zdá se mi nějaké světlé ��

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, jéé, děkuji za připomínku, je to tam hlavně kvůli barvě, ale máš pravdu ! :)

    OdpovědětVymazat

copyright © . all rights reserved. designed by Color and Code

grid layout coding by helpblogger.com