SUSHI




Není to tak dávno, co jsem sushi objevila. A zamilovala jsem si ho! Recept nebude nějak závratný, ale taky jsem ho hledala, když jsem si ho chtěla poprvé udělat. Takže třeba někomu pomůže vyzkoušet něco nového. Zjistila jsem, že je mnoho "receptů" (návodů), tak vám píšu ten, co se mi osvědčil nejlépe. Hodně jsem si ho oblíbila a i kvůli zdroji jódu (z řas nori) si ho dělám alespoň jednou týdně.


2 porce

200 g rýže na sushi (kulatozrnná)
4 nori řasy
1 pl rýžového octa
1 čl třtinového cukru
1 čl soli

náplň

avokádo
mrkev (lehce povařené)
okurek
žampióny (osmahnuté na trošku oleje)
tofu
černý sezam

na dochucení

tamari (naředit 2:1 tamari:voda - je to hodně silné)
wasabi
nakádaný zázvor

Propláchněte si rýži a nechte ji namočenou v jednou množství vody (tudíž na 200 g rýže 400 ml vody) alespoň na hodinku. Poté uvařte do měkka (záleží na druhu rýže, ale mě to trvá většinou jen 5 minut, od doby varu a v tu dobu je i většina vody vypařená). Potom rýži sundám z plotny a přiklopím pokličkou na dalších 15 minut. Odkryji, ochutím solí, cukrem a octem. Nechám vystydnout a zatím si připravím náplň. Rozdělím rýži na 4 díly. Potom už jen na podložce motám rolky vždy nori řasu, na to rýži, náplň a černý sezam, navlhčím konec a zamotám. Pokud vám to nemá kdo ukázat, mrkněte na nějaký video návody :) Poté rozkrájíme a podáváme s wasabi pastou, tamari a zázvorem.






3 komentáře:

  1. Sushi miluju a budu ho zkoušet poprvé sama. Tvůj recept vypadá pro začátek naprosto báječně! A ty jsi velmi sympatická a milá slečna, ráda sleduju jak tvůj blog, tak tvá videa na YouTube. Měj se moc krásně! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Od tý doby, co si dělám doma nikdy v restauraci mi nechutná :D :) Tak ať ti taky chutná ! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Super! Díky moc! Dneska jsem si připravila sushi podle tohoto receptu a bylo skvělé ;) Je super, když se sem můžu vracet pro jakýkoliv recept, je to vege, je to dobrý, jednoduché a jasné, prostě paráda! - Káťa

    OdpovědětVymazat

copyright © . all rights reserved. designed by Color and Code

grid layout coding by helpblogger.com